Sudi-sudikanlah Untuk MengKlick Banner Di Bawah Ni... Thank You...

Wednesday 25 May 2016

Masalah dengan Allianz Life Insurance - Part 3

Ok... sambungan daripada aku kena kencing dgn Allianz pasal surat..

Aku pun tunggu lah buat kali keduanya due date utk dptkan balik refund aku...

Tarikh yang ditunggu2 pun tiba...

seminggu lepas tarikh tu, aku pun call lah Allianz tanya pasal status...

Allianz kata aku kena buat surat utk stop kan polisi...

Adooooiii... mula2 tak suruh aku buat surat, sekarang ni suruh pulak... mmg hampeh Allianz ni..

Takpelah, not a big deal... senang je buat surat tu...

Aku pun buat surat utk stop kan polisi dan mintak refund from Allianz...

Lepas je submit surat tu, aku tanya berapa lama boleh dpt refund? berapa dia akan refund??

Diorg jawab amik masa dlm 2 minggu diorg akn meeting dulu lah, buat SOP lah...

Ok takpe, aku tunggu lagi 2 minggu...

Lepas 2 minggu aku call balik aku tanya bila dia akn refund dan berapa??

Diorg kata akn hantar check kat aku dlm masa seminggu amount RM***.** tak sampai 1/4 daripada yg aku dah bayar tiap2 bulan kat diorg dan kurang dpd amount yg aku kena bayar sendiri kat hospital masa aku sakit dulu tu...

Takpelah, dah rezeki aku banyak tu jer kan, nak buat mcm mana, bersyukur je lah... janji dia refund balik walaupun sikit.... Alhamdulillah...

So, lepas seminggu aku call lagi sekali kat Allianz, tanya status, dia kata check tak keluar lagi...

Aku bagitau dia, takpelah, alang2 check tak keluar lagi, aku nak mintak diorg tukar alamat penghantaran ke alamat office aku, senang sikit.... so diorg pun tukar lah...

Lepas seminggu aku call lagi, diorg kata lagi senang kalau bank in jer ke account bank aku... pastu suruh aku isi form E-Payment Authorization Form... aku masih sabar lagi, aku pun kelam kabut print out, isi, scan dan sent kat diorg.... kesilapan aku, aku tersent salah file (borang kosong)...

So, selang 3 hari pastu aku pun sent lah lagi sekali form yg aku dah isi yg sebenar...

Selang 2 hari pastu (hari ni, hari aku post entry ni) aku dpt email dpd Allianz lak kata "there’s an outstanding document which is the Surrender Form and Policy contract. We will proceed upon receiving the original document."

WTH!!!!!!... sekarang ni lak nak suruh aku isi Surrender Form bagai... aku terus call Allianz tadi, tanya dia apa benda ni??? korang nak bayar ke tak?? ...

Last2 Allianz cakap, takpe ignore je email tu, Allianz akn buat bayaran dlm masa 5-7 hari...

Ok, takpe, aku akn tunggu lagi 5-7 hari...

Aku siap buat chronology lagi setiap kali call dan received email from Allianz... setiap perbualan aku take note, tanya dengan siapa aku bercakap, date bila, time bila...

Kepada Allianz.... DO NOT BULLY YOUR CUSTOMER!!!!!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...