Sudi-sudikanlah Untuk MengKlick Banner Di Bawah Ni... Thank You...

Wednesday 8 June 2016

(Buku) Siri Tujuh Penyiasat - Enid Blyton

Hari tu aku ada pergi pesta buku KL kat MAEPS...

Ternampaklah kat booth Fargoes ada buku2 kecik yg diorg jual RM3.90 sebuah..

Buku2 Enid Blyton dalam Bahasa Melayu tu...

Memang ni lah buku2 yg aku cari2 selama ni..

Aku pun borong lah semua..

Teringat memori masa aku kecik2 dulu..

Dulu masa kecik2 mmg Ayah aku selalu beli buku2 Enid Blyton ni kat kitorg adik beradik, tapi sekarang ni mmg dah hilanglah, dah 20+ tahun dah...

Aku ingat lagi dulu2, selain 7 penyiasat, aku ada jugak siri 5 sekawan, siri penyiasatan Alfred Hitchcock dan siri Nancy Drew..

Tapi utk entry kali ni, aku just nak share pasal siri tujuh penyiasat jer..

Dalam siri ni ada 8 judul:
1. Rahsia Rumah Tua.
2. Pencuri Berkaki Kayu.
3. Pencuri Surat Berdaftar.
4. Mengesan Jejak.
5. Misteri Lubang Rahsia.
6. Pencuri Kereta.
7. Rahsia Gua Batu.
8. Rumah Seri Rahmat.

Basically, siri ni mengisahkan pasal penyiasat budak2 kecik yg terdiri dpd Rama, Balan, Sean Huat, Ranjit, Sarojini, Alice dan Lin. Diorg pun ada ditemani seekor anjing bernama Bobo...

Persatuan tak berdaftar ni dah banyak menyelesaikan masalah2 yg memerluakn diorg ni utk menjadi penyiasat..

Memang layan lah baca buku cerita ni... terasa mcm diri ni masih lagi budak2 jer... hahaha


4 comments:

  1. Buku ini asalnya dalam bahasa inggeris kan..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. yp..origin in english..dah beberapa syarikat penerbitan re-print

      Delete
  2. Sy pun berminat nak Cari buku2 penyiasat Tu kat mana ye sy nak Cari n beli Ada sesiapa blh tlng saya ..blh PM sy.tp wasap.dulu ye 011 27116614 tima ksh ye atas bantuan

    ReplyDelete
  3. Sy pn berminat jgak.. Minat sbb mengembalikan nostagia baca buku ninkt library skola rendah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...